Конспект урока. Предмет: Английский язык Класс: 2 Тема: Autumn Цель
МКОУ « Большечаусовская основная общеобразовательная школа»
Учитель: Кармакулина Любовь Алексеевна
Конспект урока.
Предмет: Английский язык
Класс: 2
Тема: Autumn
Цель урока: формирование коммуникативной компетенции учащихся
Задачи:
1. Образовательный аспект:
-
Организовать тренировку пройденных букв и звуков. -
Ознакомить учащихся с новыми буквами, словами. -
Тренировать учащихся в употреблении лексико-грамматического материала в монологической и диалогической речи по теме «Осень».
2. Развивающий аспект:
· Развить языковые, индивидуальные и интеллектуальные способности учащихся.
· Развить навыки и умения восприятия англоязычной речи на слух.
· Развить познавательный интерес.
· Развить критическое мышление, навыки групповой самоорганизации
3. Воспитывающий аспект:
-
Воспитание интереса к изучению темы -
Воспитание культуры общения в парах, в группах.
Оснащение урока:
1) учебник М.З. Биболетовой “Enjoy English” - 2 класс,
2) аудиоприложение к учебнику
3) мультимедийный проектор, компьютер, экран, презентация,
4) раздаточный материал.
Ход урока:
I. Организационный момент. (Введение учащихся в атмосферу иноязычного общения)
Teacher: Good morning, children! How are you? I am glad to see you! How are you?
P: I am fine. Thank you.
Teacher: Today we' ll go to Autumn Land! Let us sing our magic Autumn song!
Children: Boys and girls (2) (Слайд 1)
Hand in hand (2)
Go to the Autumn Land!
Появляется кукла -Волшебница Осень(Autumn Fairy)
Autumn Fairy: Good morning boys and girls! Let us recite the poem about autumn!
II. Фонетическая зарядка
Появляется еще одна кукла- Mr. Tongue.
Mr.Tongue: I want to help you! Listen to me , please!
autumn beautiful
leaves yellow many (Слайд 2 )
Mr.Tongue: Now let's recite the poem!
Children: Autumn, autumn!
Beautiful and sad,
Many, many leaves,
Yellow and red!
Teacher: Who wants to recite the poem?
III. Тренировка пройденных звуков и лексики.
Teacher: So we are in Autumn Land! But we cannot go. We see the trees.
(Слайд 3)
Teacher: Деревья преграждают нам путь. Чтобы попасть в страну «Осень», надо назвать звук [t], с которого это слово начинается.
Name the sound, please! Name the words with this sound!
Pupil: Ten, teacher, two, tree.
Teacher: But we cannot go again. We see the flowers. Name the sound [f] and the words with this sound, please. (Слайд 4)
Pupil: Frog, fly, fox.
Teacher: Bat we cannot go again. We see the berries. Name the sound [b] and the words with this sound, please. (Слайд 5)
Pupil: Blackberry, butter, bread.
Teacher: Now we can go to Autumn Land.
IV. Тренировка и повторение различных речевых образцов.
Teacher: Autumn Fairy wants to ask you many questions.
Учитель с куклой в руках проводит фронтальный опрос.
Autumn Fairy: What is your name? How are you? How old are you? Where do you live? Can you read? Can you write? Have you a mother (father)? What is your friend's name? (И т.д.)
Teacher: You are very clever! You can do many things. But we see our friend. He is Mr. Letter! (Кукла) He is sad! He cannot go! (Он – заколдован.) Let's sing the magic song about ABC.
Children: A, B, C, D…. (The song.) http://www.youtube.com/watch?v=z8WNSh1IVtc
Mr. Letter: Thank you! I can speak.
Teacher: Ask him the questions, please!
Pupils: What is your name? How old are you? Have you a mother ?(
Mr. Letter отвечает на различные вопросы детей.
V.Тренировка пройденных букв. Mr.Letter: Can you name the letters? Mm, Nn, Oo, Cc, Dd и т.д.
Показ карточек. Ученики называют буквы.
Пока Mr. Letter проверяет знание пройденных букв, два ученика выполняют на доске следующие задания: соединить заглавные и строчные буквы.
А В С D E M O N F H
E d a b c h n f m o
VI. Ознакомление с новыми буквами и звуками:
Mr. Letter: Now write the new letters , please! Pp, Qq.
Дети переписывают буквы с доски в свои тетради.
Затем ученики прослушивают стихи в аудиозаписи: буква Pp- №40, буква Qq- №42.
VII. Физкультурная пауза.
Teacher: I think, you are tired! http://www.youtube.com/watch?v=FrsM9WggCdo#t=40
VIII. Аудирование текста с опорой на наглядность.
Teacher: Now listen to the story of Autumn Fairy! But before it let us translate the words: September, October, November, the sun, the sky, leaves, vegetables, mushrooms, fruits, presents, rain, melon.
Children: сентябрь, октябрь, ноябрь, солнце, небо и т.д.
Дети повторяют пройденную лексику. Затем учитель читает текст от лица Волшебницы Осени.
Teacher: I am Autumn. I am beautiful and sad. I have three sons: September, October, November. They have many presents. The presents of September are vegetables and mushrooms. ( Слайд 6 )
The presents of October are red and yellow leaves. ( Слайд 7 )
The present of November is rain. ( Слайд 8)
In autumn the sun is warm. The sky is blue. The trees are green, yellow and red. In September children go to school. ( Слайд 9,10 )
They can read, write, count and draw. ( Слайд 11 )
They like to eat watermelon, pears, plums and tomatoes.
Teacher: Answer my questions, please!
What are the presents of September ( October, November) ?
What can you do at school? What can you eat in autumn?
IX. Игры на тренировку пройденной лексики.
Autumn Fairy: Let us play “ Happy chance!” Name the vegetables and the fruit!
Учитель показывает различные фрукты и овощи, а дети быстро называют их.
Pupils: An apple, a pear, a lemon.
Autumn Fairy: Guess the fruit, please!
Pupils: Is it a plum? Is it a pear? Is it an apple?
Autumn Fairy: Yes, you are right. It is an apple.
Autumn Fairy: Let's go to the shop!
Учитель выбирает «продавца» и «покупателя».
Salesman (Pupil 1): Good morning! I'm a salesman.
Customer (Pupil 2): Good morning! I'm a сustomer. Have you lemons? I like lemons.
Salesman: Yes, I have lemons. Take the lemon, please. Here you are.
Customer: Thank you.
Salesman: Not at all. Good-bye!
Teacher: Autumn Fairy wants to give you her presents.
Autumn Fairy: Take the apple, please.
Pupil 1: Thank you.
Autumn Fairy: Take the pear, please.
Pupil 2: Thank you. ( И т.д.),
Teacher: Ребята, посмотрите , сколько подарков подарила вам Волшебница Осень! .Давайте мы тоже подарим ей подарок. Это будет корзина с осенними листьями! Если вам понравилась наша встреча с Волшебницей Осенью, то положите в корзинку красные и желтые листочки, а кому было скучно сегодня, положите зеленые листочки!
Teacher: Now let’s say «good-bye»to the Autumn Fairy!
Children: Good-bye, Autumn Fairy!
X. Задание на дом.т. №1,2 стр.14-15. у.№1 стр.31
XI. Итоги урока.
Teacher: Our lesson is over! Thank you for your good work at the lesson! Your marks are excellent and good!
ч. 1